• Сьогодні: Вівторок, Жовтень 17, 2017

Спортивні та дитячі майданчики перемогли у Громадському бюджеті Броварів

Серпень02/ 2017
avatar
Маєш право знати

Команда "Маєш право знати"

Учора, 1 серпня, у приміщенні малої зали Броварської міської ради відбулося засідання Координаційної ради з питань Громадського бюджету Броварів. Колегіальний орган підбив підсумки нещодавнього тритижневого голосування мешканців міста, які визначили переможців громадських проектів. Очікувано, громадяни відділи свої голоси переважно за дитячі та спортивні майданчики – їхні спорудження або ремонти. 5 таких проектів тепер мають бути профінансовані з бюджету міста. Іще один проект, який переміг, – встановлення сміттєвих урн по всіх Броварах. Однак, зі слів члена комісії Вадима Мутила, результати ще можуть змінитися – після експертизи проектів.

Засідання Координаційної ради розпочалося із наведення загальної інформації про проблеми та недоліки, які виникли під час голосування. Головуючий Микола Загуменний, очільник управління економіки, також констатував низьку активність населення в голосуванні. Участь в електронному волевиявленні взяла 921 особа. А в паперовому, як підрахували під час засідання, – 677. Втім, таке мале число тих, хто проголосував, на думку присутніх, можна пояснити.

Перший млинець грудкою?

Як зазначив начальник відділу інформаційного забезпечення міськради Руслан Федун, сталося так, що в електронному голосуванні мали змогу взяти участь лише власники карток «ПриватБанку». Водночас, система загалом  спрацювала добре: голоси приймалися у визначені строки. Як і було анонсовано, кожен, хто бажав, зміг віддати по 1 голосу за великий і малий проекти, але не більше.

Руслан Федун

Виникли питання і щодо паперового голосування у Центрі надання адміністративних послуг. Присутні під час засідання Коордради вказали, що графік роботи установи дуже незручний для людей, які працюють. Окрім того, представниця ЦНАПу Наталя Квітка розповіла, які проблеми виникали в людей безпосередньо під час голосування.

Наталя Квітка

З її слів, прочитавши в анкеті, що необхідно дати згоду на оброблення своїх персональних даних, люди часто полишали голосування та йшли геть. Нерідко громадяни не знали номерів проектів, які прагнуть підтримати, що також викликало труднощі. Доводилось відмовляти в голосуванні громадянам, які прийшли з біометричними паспортами-картками (ID-карти), але не мали при тому довідки про місце реєстрації. Адже у ЦНАПі нема обладнання, яке зчитує інформацію з таких паспортів.

Підрахунок голосів

У той час як електронне голосування та його результати були доступні в інтернеті онлайн, результати паперового волевиявлення у ЦНАПі залишалися загадкою до останнього моменту. Наталя Квітка раніше попередньо надавала тільки загальне число тих, хто проголосував. Цікаво, що в останній тиждень, зі слів самої працівниці установи, відбувся сплеск охочих віддати свій голос.

До засідання Наталя Квітка підготувала списки громадян, що проголосували, підбивши підсумки за записами у журналі. Але ці дані потрібно було перевірити, тому що первинними є результати за анкетами, які люди заповнювали та кидали в опломбовану скриньку. Для цього членам Коордради роздали списки та, зрізавши пломби на скринці, почали звіряти анкетні дані.

Микола Загуменний зрізає пломбу зі скрині

Цей процес затягся на декілька годин. Час від часу траплялися помилки в інформації, взятій із журналу. Однак були запитання і до самих анкет: не збігались прізвища та адреси.

Кінець кінцем, результати паперового голосування таки порахували. Вони почасти відрізнялися від результатів електронного волевиявлення і частково вплинули на результати.

Таблиця зведених результатів голосування. Складена відповідно до озвучених під час засідання результатів та за наданими членами Коордради підрахунками

Члени Коордради не забули також перевірити, чи не проголосувала одна людина двічі – в електронному голосуванні та в паперовому. Однак, ймовірно через тривалість процесу, перевірили можливе дублювання лише в проектів-лідерів громадської думки.

6 переможців: 2 великих і 4 малих. Чи остаточні результати?

З-поміж великих проектів (з бюджетом понад 500 тис. грн.) перемогу здобула пропозиція №8 Оксани Попової (292 голоси) – «Побудова та облаштування спортивного майданчика для дітей 3-го житлового району (вул. М.Лагунової, 17а)» (біля БНВО) з бюджетом у 999 650 грн.

Загалом на реалізацію усіх проектів передбачається 3 млн грн: 1.5 млн – на великі та 1.5 млн – на малі. Попри те, що другий за рейтингом великий проект вже не вписувався у передбачений бюджет, Координаційна рада вирішила визнати переможцем і його. Це – проект № 12 активістки і помічниці депутата Ірини Нікітчиної (179 голосів) – «Створення скверу в районі будинку по вул. Шевченка, 4б» з бюджетом у 836 632 грн. Звідки будуть дофінансовувати проект – питання відкрите.

Малі пропозиції (бюджетом до 500 тис. грн.) таких преференцій не отримали. Переможцями стали тільки 4 проекти-лідери, які «вписалися» у відведені їм 1,5 млн. грн. Це:

  • проект № 2 депутатки Ірини Веремчук (202 голоси) – «Капітальний ремонт спортивного майданчику вул. Симона Петлюри, 25» з бюджетом у 452 350 грн.;
  • проект № 3 депутата Максима Семенова (113 голосів) – «Дитячий майданчик вул. Симона Петлюри, 15 – 15-а» (біля ЗОШ №10) з бюджетом у 193 500 грн.;
  • проект № 5 очільниці ГО “Еко-Бровари” Олени Лахно (104 голоси) – «Чисте місто» (вуличні урни для сміття) з бюджетом у 500 000 грн.;
  • проект № 6 Артема Гринька (90 голосів) – «Спортивний майданчик з функціонального тренінгу (парк «Приозерний»)» з бюджетом у 326 700 грн.

Долю залишку коштів для фінансування малих проектів – 27 450 грн. – члени Координаційної ради не визначали.

Далі – експертиза і голосування депутатів

Як зазначив броварський депутат і член Координаційної ради Вадим Мутило, проекти із бюджетом у понад 300 000 грн. мають пройти експертизу, після якої сума фінансування може змінитися. Обранець зазначив, що для визначення остаточних результатів імовірно доведеться проводити іще одне засідання Координаційної ради.

У подальшому, згідно з положенням про Громадський бюджет Броварів, проекти-переможці мають бути включені до відповідної програми та винесені на розгляд найближчої чергової сесії міськради. Їх фінансуватимуть за рахунок коштів бюджету участі у 3-4 кварталі 2017 року.

Фото – Дмитро Карпій