• Сьогодні: Субота, Листопад 18, 2017

Проектна сесія “Твоя ідея для Броварів”: броварчани презентували власні проекти для міста – ФОТО

  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
  • 69161
Квітень19/ 2017
avatar
Вікторія Ткачук

Журналістка "Маєш право знати"

У понеділок, 17 квітня, Броварська міська бібліотека приймала у своїй читальній залі учасників проектної сесії “Твоя ідея для Броварів”, що прийшли з метою створення власних проектів в рамках програми Бюджет участі. Організатором виступала спільнота “Бюджет Громадських ініціатив — Бровари” та її представник міський депутат Олег Берестовий (Демальянс). Об 11-й ранку в залі зібралося близько 20 броварчан, серед яких були присутні депутати, активісти, багато молоді та завідувачка бібліотекою.

Олег Берестовий розповідає про запуск ініціативи Бюджет участі

Вступне слово на початку заходу взяв Олег Берестовий та коротко розповів про програму Бюджету участі. За його словами, міська влада вже виділила близько 3 млн грн на проекти від броварчан, які потрібно подати до 29 травня. Після чого відбудеться відбірковий період, під час якого можна буде проголосувати в інтернеті за обрані проекти. Виконавцями проектів-переможців будуть відповідні відділи міської влади.

Присутня депутатка Ірина Веремчук (БПП) в свою чергу зазначила: “Ми заклали з міського бюджету на цю програму 1% на цей рік. Можливо на наступний рік це буде вже 4 або 5 млн, все залежить від активності наших броварчан”. Екс-депутатка міськради Аліна Дяченко (Демальянс) звернула увагу, що такий проект буде реалізовуватися в Броварах вперше. “Зараз це буде майже експеремент, після якого ми можемо вдосконалити процедуру на наступний рік,” – зазначила вона. Отже, метою заходу було запропоновано: визначити актуальні для міста проекти, які учасники готові представити на конкурс з максимальним шансом на перемогу.

Як ведучі були запрошені київські фасилітатори Ірина та Тетяна. Вони запропонували кожному учаснику представитися та коротко розповісти: з якою метою він відвідав цей захід. Серед причин люди називали: бажання зробити внесок у розвиток міста, додати йому унікальності, зробити щось значуще у житті та нести персональну відповідальність за зроблене, пошук однодумців та спільників по проектах, бажання щось зробити для дітей та молоді, привернути увагу до бібліотеки, залучення громадскості, розвиток майбутнього міста, дізнатися як працює механізм бюджету участі, зрозуміти чим живуть броварчани, отримати натхнення та новий досвід.

Київські фасилітатори працювали із броварчанами на благодійних засадах

Деякі учасники, наприклад, активістка Анна Хмуренко та Ірина Веремчук прийшли вже з готовими проектами. Анна Хмуренко спільно із Оленою Лахно від ГО “Еко-Бровари” розбробили та написали власний проект по забезпеченню зупинок та дворів міста смітничками: “Багато ходячи по місту, я бачу, як у подвір’ях замість смітничків біля лавочок стоять пластикові ведеричка або якісь банки. Все це виглядає дуже негарно. А на зупинках взагалі майже нічого немає, люди залишають там пляшки або пакети зі сміттям. Було б гарно, щоб у людей всюди була можливість викинути сміття у смітник. Мені здається, люди це підтримають. Щодо зовнішного вигляду, смітнички повинні бути однакові, над дизайном ми ще думаємо”, – сказала Анна Хмуренко.

Анна Хмуренко та Ірина Веремчук вже мають готові проекти та прийшли знайти однодумців

Після загального знайомства ведучі запропонували назвати, що саме подобається учасникам у програмі та що їх бентежить. Серед факторів, що надихають, броварчани назвали: можливість взяти участь у реалізації власного проекта, отримати результат та зробити щось креативне для міста. Бентежило учасників те, що виконавцем проектів буде міська влада; що адмінресурс допоможе виграти обраним проектам; що існує загроза взлому інтернет-сторінки та накручування голосів через технічні засоби. А також – що активні броварчани не будуть достатньо поінформовані про цю програму і не скористаються її перевагами, або через байдужість і пасивність залишаться в стороні від ініціатив активістів.

Головна мета заходу
Причини, що спонукали броварчан зібратись на проектну сесію
Що надихає та бентежить учасників

Далі розпочалась безпосередня робота над перетворенням ідей у проекти. Фасилітатори роздали учасникам папір та попросили коротко описати по 10 проектів-ідей, які зараз максимально потрібні місту. Активісти завзято взялись за перелік. Дехто зміг написати близька 7, а в декого фантазія розвинулась на 14.

Активісти мають записати 10 проектів-ідей, які потрібні місту
Голова організації “Молодь Демальянсу” Марина Олійник
Завідувачка бібліотеки Світлана Степанова брала активну участь у заході

Потім ведучі розділили групу на команди по три особи та запропонували обрати тільки 6 ідей шляхом обговорення та знаходження спільних інтересів. Ці проекти необхідно було коротко, у декілька зрозумілих слів, описати на окремих аркушах. Учасники зацікавлено обговорювали свої ідеї, хоча їм і знадобилося чимало часу, щоб визначити з понад 30 проектів у кожній групі лише по 6 найнеобхідніших місту.

Команди обговорюють свої проекти
Кожен проект має бути коротко описаний на окремому аркуші
Кожна команда має із 30 проектів обрати лише 6 найприоритетніших

Обробляти результати співпраці ведучі запропонували на спеціальній стені фасилітаторів у холі бібліотеки. Кожна група надавала по два своїх проекта, які послідовно розміщувались на стені. Якщо були проекті зі схожею ідеєю або місцем виконання, то їх об’єднували у загальний рядок. При необхідності учасники більш детально пояснювали, що саме вони мали на увазі та чи були вони згодні об’єднати їх з іншими зі спільним сенсом. Деякі проекти, такі як “Модернізація стадіону Спартак”, Інститут розвитку міста та Ресурсний хаб, так і не знайшли спільників та висіли окремо.

На спеціальній стіні у холі бібліотеки учасники об’єднували свої проекти у відповідні рядки
Найбільше проектів набрали напрямки “Культура прибирання” та “Молодіжний центр”
Розподіл проектів по напрямках

Після тривалого обговорення фасилітатори виокремили 9 загальних напрямків розвитку міста з умовними назвами:

  1. “Культура прибирання” (7 проектів): система розділення сміття, сортування сміття, споруди на мікрорайонах по збору та сортуванню сміття, механізований збір та переробка листя (компост), кампанія з навчання по сортуванню сміття та встановленню урн, автомати для подріблення ПЕТ-пляшок, креативні та антивандальні смітнички.
  2. “Молодіжний центр” (6 проектів) із проектами: NGOClub (національне ГО), молодіжний центр, центр зайнятості молоді, курси з обізнанності “Персоналітет інтелектуальної власності”, проведення семенарів первинної медичної допомоги, мистецькі мурали.
  3. “Дороги та інфраструктура” (4 проекти): дорожне регулювання перехрестя Гагаріна-Київська, ремонт доріг прибудинкових територій, велодоріжки, велодоріжки у парку.
  4. “Транспорт” (3 проекти): статистичні дослідження пасожиропотоку на Київ та по Броварах, картка броварчанина, комфортні технологічні зупинки.
  5. “Озеленення” (3 проекти): план озеленення міста на 5 років, озеленення міста, організація простору та відновлення ландшафту.
  6. “Сучасна бібліотека” (3 проекти): створення іміджу бібліотеки як місця спілкування броварчан, коворкінг на базі бібліотеки та модернізація бібліотек.
  7. “Парк” (3 проекти): місток з острова в парку, “пірс” навколо озера та екозберігаючий парк.
  8. “Місця дозвілля дітей та підлітків” (2 проекти): реконструкція територій для дитячого та юнацького дозвілля, встановлення спортмайданчиків та реконструкція дитячих.
  9. “Тварини” (2 проекти): територія для вигулу собак та притулок для тварин.
Учасники обирають найпривабливіший проект
Результати першого вибору

Далі кожному учаснику надали рожевий стікер-сердечко та надали можливість проголосувати за той проект, що найбільш сподобався. Майже кожен проголосував за свій власний проект. Потім учасникам видали жовтий стікер-стрілку та попросили обдумати і вирішити який проект найпотрібніший місту саме у цей час. Цього разу варіанти першого та другого голосування відрізнялися. (Подібним чином броварчани голосували в громадському опитуванню в парку “Перемога” минулого літа.)

Тепер потрібно обрати найприорітетніший для міста проект
Результати першого та другого голосування інколи відрізнялись
Результати обох голосувань: NGOClub, культура прибирання та озеленення міста

Після обробки результатів учасники обрали декілька проектів-переможців: культура прибирання, NGOClub, мистецькі мурали, сучасна бібліотека, реконструкція та будівництво дитячих та спортивних майданчиків. Ведучі запропонували бажаючим стати “хранителями” одного із проектів-переможців та представляти його. Кожен учасник надавав хранителям свої поради щодо того, що саме потрібно зробити, щоб представлений проект став успішним. Хранителі мали узагальнити та оформити отриману інформацію для того, щоб найефективніше представити свої проекти для аудиторії.

На основі всіх отриманих даних, учасники змогли перенести у спеціальну форму заявки для подання проектів по програмі Бюджет участі.

Хранителі представляють свої проекти

Організатор проектної сесії депутат Олег Берестовий задоволений результатами

Організатор проектної сесії та ініціатор прийняття положенню по Бюджету участі в міськраді депутат Олег Берестовий залишився задоволений результатами заходу, адже зацікавлені люди, не попри свята прийшли та взяли активну участь у проектній сесії. “Думка реалізувати цей проект виникла тому, що багато людей звертаються до мене, як до депутата, з якимось ідеями, жаліються, що їм не вдається їх реалізувати, бо влада дає або відписку, або просто мовчить і не допомагає. На одному з грантових навчань я почув про таку ініціативу як Бюджет участі і подумав, чому б нам також не надати такий інструмент людям, хай вони самі вирішують куди витрачати ці гроші, при цьому не розраховувати на волю чиновників. Тепер люди можуть самотужки вирішувати: які проекти хочуть і за які проекти голосуватимуть. Я знаю, що вже є готовий проект по смітникам, щоби це були якісь креативні смітнички, і головне – по всьому місту. Також є декілька ідей по модернізації спортивних майданчиків. Зараз я працюю над інформаційною складовою щодо цієї ініціативи”, – прокоментував Олег Берестовий.

Нагадаємо, прийом заявок подовжено та триватиме до кінця травня (29 травня) за адресою: булв.Незалежності 2, відділ по роботі зі зверненнями громадян, email: pgd-2007@ukr.net.

Фото – автора