• Сьогодні: Субота, Липень 22, 2017

“Комунтранс” йде, проблеми залишаються. На замітку чиновникам та майбутньому перевізнику

Березень29/ 2017
avatar
Леонід Черепейнік

Депутат Броварської міської ради VII скликання, підприємець

Команда сайту «МПЗ» може не поділяти погляди авторів та не несе відповідальності за інформацію, опубліковану у розділі «Блоги». Відповідальність за зміст, достовірність фактів, цитат, власних назв та інших відомостей несуть автори текстів, розміщених у розділі «Блоги»

Довгоочікуваною новиною для міста стало розірвання договору з місцевим перевізником відходів ТОВ «Комунтранс-Бровари», яке вже з 1 квітня припиняє надавати послуги. Скарг і нарікань у бік перевізника було багато, але перевізник пропрацював в місті понад 4 роки та беззаперечно мав неабияку підтримку з боку влади. Чи були стосунки влади і перевізника суто діловими і такими, що регламентуються законодавством? Нагадаємо деякі деталі.

  1. Конкурс на визначення перевізника.

Конкурс на визначення перевізника відбувся 13.03.2013р. і відзначився такими обставинами:

  1. В конкурсі узяли участь два підприємства, які пов’язані між собою не лише діловими, але й родинними зв’язками.
  2. Конкурсна комісія складалася виключно з чиновників БМР, без присутності депутатів і громадськості.
  3. В конкурсі виграло підприємство, створене за декілька тижнів до конкурсу.
  4. Підприємство, яке виграло конкурс, не мало на балансі ані техніки, ані будь-якого майна.
  5. Підприємство, яке виграло «конкурс», мало статутний фонд у 1000 грн. і при цьому взяло на себе «інвестиційні зобов’язання» в…1 млн.грн. (які, звичайно, не виконало, але це чомусь не засмутило чиновників БМР). Враховуючі те, що конкурс відбувався за часів Януковича, такі випадки були не унікальні, але чи присутня корупційна складова в такому класичному «договорняку», вирішуйте самі.

      2. Норми.

Вивіз відходів – чи не єдина житлово-комунальна послуга, оплата за яку здійснюється не за лічильником, а за нормами накопичення відходів. Ця норма – важливий для мешканців міста показник, який  затверджується виконкомом міської ради на підставі чітко прописаної в законодавстві процедури, а саме: Наказом Мін.ЖКГ № 259 від 30.07.2010   і переглядаються не рідше, ніж раз на 5 років. Але в зв’язку з тим, що облік відходів в Броварах ніхто і ніколи не вів, виконком вирішив не заморочуватися і своїм рішенням від 14.12.2010 № 705 ввів практично максимально можливі норми – 0,223 м.куб. на особу (при вилці від 0,11 до 0,24 м.куб на 1 особу). Це означає лише наступне:

  1. КОЖЕН броварчанин останні 6 років платить по значно завищеним нормам.
  2. Норми, за якими в даний час проводяться нарахування вашої квартплати, шановні броварчане, є …НЕ ЧИННИМИ, так як не переглядалися понад 5 років. Крім того, в за результатами трирічного відстеження результативності регуляторного акту щодо норм накопичення відходів за підписом начальниці УЖКГ було зроблено «висновок» про збільшення відходів на 38,4 % с 2013 по 2015рр. (с 43,2 до 59,8 тис. м.куб) і необхідність перегляду норми…в бік підвищення. Але, в зв’язку з тим, що жодного обліку не було, таке «відстеження» є нічим іншим, як фальсифікацією з метою збільшення і без того нереальних норм. Як висновок, можна сказати, що перевізник, який «виграв конкурс» отримував доходи за обсяги відходів, які не мають жодного відношення до реальності, яких просто немає. Виникає питання, може саме так приховувався реальний тариф?!

     3. Тарифи.

С тарифами на вивіз відходів в Броварах маємо цілком унікальний випадок на теренах України: це – єдина послуга, вартість якої за останніх 4 (!) роки не змінилась ані на копійку, і досі складає 34,66грн за 1 м.куб згідно із рішенням виконкому від 31.05.2013р. № 253. Але, якщо ви вважаєте, що це – прояв турботи міської влади про доходи вашої родини, поки не радійте. Насправді, це бажання влади будь-яким шляхом зменшити увагу до сфери поводження з відходами, тому що там є за що хвилюватися.

По-перше, вивіз відходів з приватного сектору здійснюється шляхом реалізації населенню спеціальних мішків вартістю біля 6,85 грн./мішок при обсязі мішка біля 50л. або 0,05 м.куб. Нескладні розрахунки приводять нас до «справжнього» тарифу на послугу в розмірі…137,0 грн/м.куб. Я не виключаю, що саме така і є собівартість вивозу відходів в приватному секторі, але…чому виконком цього не помітив і не відобразив у своєму рішенні?

По-друге, щодо тарифу для багатоповерхівок, то тут також не обійшлось без «винахідливості»: формально ані тариф, ані норми накопичення не збільшилися, але КП «ЖЕК-1,2,3,4,5» в 2015, 2016 роках заплатили перевізнику за вивіз відходів з їх території на…1,22 млн.грн. у рік більше, ніж в 2014 році. Тобто, тариф на вивіз відходів не змінився, просто ЖЕКам довели суму (і «скорегували тариф» на утримання будинків), яку вони повинні сплачувати перевізникам, а як та сума корелює з тарифом на вивіз відходів і справжніми обсягами відходів – неважливо. Тому мені не зрозумілі вихваляння влади «самими низькими тарифами в Київській області», якщо при цьому платити доводиться більше, а отримувати прозорості у формуванні тарифу – менше. Одним словом, «спритність рук – й жодного шахрайства».

     4. Сортування відходів.

 Я щиро сподіваюсь, що громада міста врешті решт зрозуміє, що відсутність цивілізованого поводження з відходами наносить велику шкоду довкіллю і призводить до великих економічних збитків.  На цю тему багато галасу, але мало справ. У чому корінь проблеми? Одна з головних причин – у тому, що сортувати сміття економічно невигідно простим мешканцям. Простий приклад: якщо будь-який будинок, який по нормі сплачує за вивіз 50 м.куб відходів з будинку, розпочне сортувати відходи і їх реальна кількість зменшиться до 30 м.куб, то…сплачувати вони будуть все одно за 50 м.куб.! Це безглуздя, але – це реальність Броварів на сьогодні. Вихід? – Сплачувати за вивіз відходів ПО ФАКТУ, або прикласти зусилля щодо сортування відходів на рівні міста – і оперативно переглянути норму накопичення відходів у бік зменшення. І це цілком реально.

      5. Майбутнє.

Перевізник покидає місто, залишаючи шлейф скандалів, схем і невдоволення. Врешті-решт, співпраця влади і перевізника принесла обом багато ганьби, а перевізнику – ще й величезні збитки. Але чи дійсно зроблені висновки? Конкурс ще не призначений, а користувачі соцмереж повідомляють нам про те, що «переможець» «конкурсу» вже відомий. Хочу побажати цьому підприємству уникнути тих халеп, в які потрапляли його «попередники», а владі міста зробити нескладні висновки:

  1. Конкурс – необхідна демократична процедура, обумовлена чинним законодавством і досить корисна у подальшій роботі перевізника.
  2. Населення має сплачувати за ту кількість відходів, яку воно насправді утворило в конкретний період.
  3. Тариф на вивіз відходів має покривати повну виробничу собівартість перевізника і бути для нього беззбитковим в будь-який період.
  4. Відносини між перевізником та владою, а також перевізником і громадою мають бути діловими і прозорими. Бажаю успіхів!

Депутат БМР Леонід Черепейнік