• Сьогодні: Вівторок, Жовтень 17, 2017

Електрокари у Броварах

Травень05/ 2017
avatar
Дарина Мізіна

Броварчанка, молода журналістка

Українці все частіше пересідають з бензинових на електроавтомобілі: у І кварталі 2017 року зареєстровано 620 транспортних засобів такого типу на противагу 294 у тому ж періоді 2016-го. Ми вирішили дізнатися, чи популярні електрокари в Броварах, що думають їхні власники про покупку та чи є в місті потрібна для екологічних автомобілів інфраструктура (зарядні станції).

Електромобіль рухається за допомогою електродвигунів із живленням від акумуляторів або паливних елементів, а не двигуна внутрішнього згоряння (як у звичайних автівках). Прототип такого транспортного засобу між 1832-1839 рр. винайшов шотландець Роберт Андресон у Абердині. А от «офіційно» перший електромобіль — у вигляді візка з електродвигуном — було створено 1841 року.

Масове виробництво електрокарів активізувалося відносно нещодавно — 2007 року. «Зелений» транспорт ставав популярнішим через постійне підвищення цін на пальне. Революцію на ринку електромобілів зробила американська автомобільна компанія з Кремнієвої долини Tesla Inc. У червні 2014 Tesla вирішила відкрити доступ до 203 власних патентів, аби пришвидшити перехід на екотранспорт.

У березні цього року україніські ЗМІ в один голос сповіщали приємну новину: відповідно до результатів дослідження незалежного видання про електротранспорт InsideEVs.com, Україна посіла 5 місце за розвитком електротранспорту у світовому рейтингу, випередивши Нідерланди, США та Японію.

Найпопулярніші марки електрокарів серед українців, відповідно до даних власної бази, визначив Головний сервісний центр МВС.

Станом на квітень 2017 року Регіональним сервісним центром МВС було зареєстровано 171 електромобіль у Київській області. На жаль, дізнатися, скільки електрокарів є саме в нашому місті, не вдалося, адже в розрізі міст в Єдиному державному реєстрі МВС облік не ведеться. Але судячи з кількості авто на область, розуміємо, що екоавтомобілі займають поки що дуже невеличку частку в автопарку броварчан.

Найперше, що вимагає уваги перед придбанням екодива, — можливість його зарядити. Одним із найбільших недоліків електромобілів є те, що запас енергії довго не тримається, і близько 6—8 годин потрібно для повної зарядки. Звісно, це можна зробити й через домашні розетки, але такий спосіб потребує ще більше часу. Отож, наші журналісти поїздили містом (поки, щоправда, на бензиновому авто) і з’ясували, де броварчани, які вже стали щасливими власниками екоколес, можуть підзарядити свої автівки.

Локація №1: СТО Бош Авто Сервіс «Бровакар» (бульв. Незалежності, 22Б)

За відгуками користувачів, станція завжди працює, послуги зарядки надаються безкоштовно.

Локація №2 : Автозаправна станція КЛО (вул. Броварської сотні, 15А)

Зарядити екоавтівку тут можна абсолютно задарма. Як розповів працівник АЗС, станція користується попитом: електрокари їздять сюди стабільно кожні три-чотири дні.

Локація №3: ТЦ «Епіцентр» (зелені паркомісця біля входу) (вул. Київська, 253)

До ваших послуг розетка 220 і 380 вольт, 40 ампер — абсолютно безкоштовно.

Ми також поговорили з Анною і Яною — броварчанками, котрі вже користуються зеленими автомобілями.

На фото — екоFiat 500 Анни. Вона лише перший рік користується цим електродивом, однак запевняє, що неймовірно задоволена: «Над купівлею електромобіля змусила задуматися жахлива екологічна ситуація в країні. Ну, і про економію на пальному теж не варто забувати. Мали певні складнощі з купівлею до цього року: не дозволяли ні цінова політика, ні той вибір моделей, які були представлені на ринку». Анна розповідає, що незручності з зарядкою виникають, якщо мешкаєте у квартирі або не маєте вдома відповідного обладнання, а от про станції біля торгових центрів каже, що це дуже зручно: на годинку заїхав за покупками, а тим часом додаткові 15% заряду вже є. «Усім раджу! Сподіваюся, такий спосіб пересування буде поширюватись, а інфраструктура вдосконалюватись!», — закликає щаслива власниця електрокару.

А це — найпопулярніша марка електромобілів в Україні Nissan Leaf — і його задоволена власниця Яна. «Електрокар ми придбали два роки тому на зміну BMW, що «їв» дуже багато бензину. Вирішили, що для мене, як для мами двох дітей, яких треба то в гурток, то на змагання якісь підвезти, це буде вдалий варіант. Nissan Leaf — найбільш доступний серед електрокарів, тому його й обрали. За відчуттями скажу так: усе супер — він і маневровий, і взагалі легкий у керуванні. Однак із зарядкою й справді можуть виникнути проблеми, якщо немає приватного будинку». Яна також відмічає, що українські зими, на жаль, не найкращі умови для електрокарів: автомобіль швидко втрачає запас енергії, повільніше заряджається. Тим не менше, жінка про своє рішення точно не шкодує.

Серед найважливіших переваг електромобілів — екологічність та економічність. Це єдиний варіант застосування на легковому автотранспорті енергії, що виробляється АЕС і електростанціями інших типів. Масове застосування електромобілів змогло б допомогти у вирішенні проблеми «енергетичного піку» за рахунок підзарядки акумуляторів в нічний час.

Фінансові переваги електрокарів представлені в нашій інфографіці нижче.

Більшість українців купують б/у електромобілі, що їх до нас завозять зі Сполучених Штатів Америки. Зазвичай це конфісковані автівки у власників, які не виплатили заборгованості. Вартість електрокарів значно зменшилася після скасування чинною владою ввізного мита на цей вид транспорту в грудні 2015 року. Щоправда, початкова ціна електромобіля для українця все ще досить висока. Але купуючи його, споживач протягом 2,5 року витрачає ті самі кошти, що на бензиновому чи дизельному авто, компенсуючи початкову різницю у вартості, а далі вже йде реальна економія.

Зазначимо також, що в лютому цього року Мінтранс заявив, що планує скасувати податок на електромобілі в Україні, а також ПДВ і збір до пенсійного фонду при першій реєстрації. Сумарно це дасть можливість зменшити ціну на 21,6%. За словами Володимира Омеляна,  міністра інфраструктури України, владою також розглядається варіант компенсації частини вартості електрокару. Такі пільги вже існують у США й багатьох європейських країнах.

Поки що купівля електрокара — це здебільшого рішення тих українців, які дійсно турбуються про екологічну ситуацію в країні й мають пристойний заробіток. Як зазначають експерти, без дотацій від держави масовий перехід вітчизняних водіїв на цей вид транспорту не відбудеться, так само як і не розвиватиметься інфраструктура для нього. Одначе, як бачимо з досвіду броварчанок, шкодувати про рішення придбати електрокар, їм не доводиться. Це чудовий спосіб для заощадження коштів, турботи про навколишнє середовище, і навіть боротьби з нафтозалежністю України від РФ.

Читайте також: Сам собі енергокомпанія: як заощадити та ще й заробити на сонці. Досвід Броварів

Фото та інфографіка – Дарина Мізіна

  • Денис

    “Локація №2 : Автозаправна станція КЛО (вул. Героїв Небесної Сотні, 15А)”
    В дитячому садку Червоні вітрила відкрили АЗС? О_о

  • Владимир Ярмоленко

    Електромобілі у Броварах вже можна купити. В наявності та на замовлення 093-1015191 Володимир

  • Alexandr Balashov

    Аккумулятор до витратних матеріалів не відноситься? Який його термін активної експлуатації?

  • Trkua

    Да вот про аккумуляторы что-то ни кто и не упоминает.
    Данные из интернета:
    1. Срок службы. Батареи хватает на лет 5-7 при езде зимой ресурс уменьшается на процентов 35% и того в среднем 4 лет будет ходить батарея.
    2. цена.По данным сайта https://elmob.ua/shop/nissan-leaf/batareya/
    цена полной замены батареи стоит 4800 убитых енотов. Можно конечно из 192 ячеек менять блоками по 4 ячейки ценой по 95 всё тех же енотов. Это для тех у кого некоторые секции умрут раньше.

    Итого. 4800у.е 4 года= 1200у.е в год или 100 баксов в месяц при среднем использовании.
    Тут нужно учесть, что вы можете и почти не ездить и за 7мь лет вам по любому нужно менять батарею.
    Да и нужно понимать что срок службы в 4 или 7 лет не означает что все эти годы авто будет иметь изначальные характеристики. Другими словами через пару год вы также будите ездить но уже не на 165км а на 100км и т.д. Так что на одной батарее можно и 7 лет ездить если вас устроит последние 2 года ездить по 30 км в день.

    Вывод: Электро кар по расходам остается выгоднее чем топливные авто. но не настолько как рекламируют .