• Сьогодні: Вівторок, Жовтень 17, 2017

Чи став капітальним капітальний ремонт парку “Перемога”?

Травень24/ 2017
avatar
Ірина Ющенко

Журналіст видання "Маєш право знати", мешканка Броварів

Державний  фонд  регіонального розвитку  та житлово-комунального господарства Київської  ОДА на своєму сайті прозвітував: капітальний ремонт із відновлення інженерно-транспортної інфраструктури та благоустрою парку «Перемога» в м. Бровари завершено! Виявляється, ще в грудні 2016 року. Однак насправді, станом на 19 травня, ремонтні роботи ще тривали. Наші журналісти разом із незалежним експертом Олександром Короленком проінспектували виконані роботи і з’ясували: чи є капітальний ремонт парку «Перемога» насправді капітальним?

На сайті Держфонду в статусі проекту під назвою «005472-КО 2016-2016 «Капітальний ремонт із відновлення інженерно-транспортної інфраструктури та благоустрою парку “Перемоги” в м. Бровари, Київської обл.» зазначено: реалізовано. Роботи тривали з березня по грудень 2016 року, тобто 9 місяців.

Цю інформацію можна побачити в Реєстраційній карті програми і проекту. Ось тут можна переглянути і фотозвіт реалізованого проекту. Останні фотографії датовані 3 травня 2017 р.

Натомість на оперативних нарадах в міськраді міський голова висловлює своє невдоволення проведенням робіт, які насправді ще тривають. Однак конкретно нічого не повідомляє. Не особливо говіркі й в Управлінні житлово-комунального господарства і радять за відповідями на всі запитання звертатися у Департамент регіонального розвитку та житлово-комунального господарства Київської ОДА, якому ще влітку минулого року рішенням виконкому Броварської міськради було делеговано повноваження замовника робіт по об’єкту та перераховано з міського бюджету понад 9 млн грн. Ще стільки ж на капремонт парку «Перемога» виділив Держфонд регіонального розвитку.

Начальниця УЖКГ Галина Плотнікова в коментарі нашим журналістам пояснює, що мається на увазі під “капермонтом парку”: «У наших планах стояло завдання – капремонт інфраструктури, а, наприклад, фонтан – це вже ремонт інженерних мереж, і в цей проект його ремонт не входив, – каже пані Плотнікова. – Інфраструктура – це  доріжки і освітлення. І все. Ми не чіпали ні водопровід, ні фонтан, бо проект називається «Капітальний ремонт із відновлення інженерно-транспортної інфраструктури та благоустрою парку», і в нього не можна внести зміни, бо вже пройдена експертиза і тендер. І коли ми отримали приблизний прорахунок капремонту інфраструктури, то і так було дуже багато – 18 мільйонів».

Загалом пристрасті навколо парку «Перемога» тривають уже 3 роки.  Свого часу торги щодо капремонту парку активістам вдалося зупинити, бо ремонт парку збиралися почати без обговорення з громадою. Згодом вдалося добитися оприлюднення вже існуючого проекту. Із проекту стало зрозуміло: капітальний ремонт зовсім не передбачає ремонтів майданчиків, фонтану, туалетів, очищення озера і т.д. Мова йшла тільки про перекладання плитки, ремонт деяких паркових доріжок, встановлення системи поливу та освітлення.

Активісти почали розробляти оновлену концепцію, провели в 2015 році громадське опитування: яким броварчани бачать парк «Перемога». Звернулися до міської влади: мер своїм розпорядженням утворив робочу групу, метою якої було почути думку представників усіх поколінь: яким вони бачать парк «Перемога» та задовольнити потреби всіх вікових категорій населення. Активісти провели ще одне, більш масштабне опитування думки броварчан. Однак загалом до думки громади ніхто так і не прислухався і її не врахував. Роботи пішли за вже затвердженим проектом.

Та вже після прокладання у парку «Перемога» перших велодоріжок,  броварчани помітили  явний брак.

Велодоріжка. Фото О. Плахова

Інженер-будівельник Олександр Короленко побачив у проекті купу помилок, невідповідностей і порушень. І хоча в перший проект під тиском активістів і було внесено деякі корективи, та, на думку фахівця, він так і залишився неякісним, бо виконаний на низькому рівні. Це не могло не відбитися і на роботах під час будівництва.

Уже при самому вході в парк експерт вказує як на видимі людському оку недоліки, так і скриті.

При вході в парк зі сторони вул. Гагаріна. Фото 19.05
При вході в парк зі сторони вул. Гагаріна. Фото 19.05

Та скриті – це поки що, вважає  Олександр Короленко. Так, перед аркою ліворуч ділянка плитки приречена на «просідання», каже Олександр, а, відтак, вода там буде постійно затримуватися. Причиною цього є те, що під час укладання основи не було витримано нормативів щодо несучої здатності, переконаний фахівець: ґрунт був перезволожений і не ущільнений, і по технології на таке покриття, яке не відповідає модулю пружності, класти нічого не можна – ґрунт варто було замінити.

Ймовірне проблемне місце

Так, згідно з проектом, товщина асфальтобетонного покриття на доріжці має бути 5 см, але за фактом уклали лише 4 см, каже Олександр Короленко.

Порушено, на думку  експерта, і нахил покриття укладеного асфальту на доріжках, що обабіч головної алеї, в результаті чого вода з плитки не стікає.

Олександр Короленко: “Доріжка ліворуч головної алеї під нахилом до високого бортового каменя”
Бортовий камінь “зарізаний” не охайно. Фото 19.05

Та не лише не стікає, а й застоюється, адже покладено високий бортовий камінь, який, вважає Олександр, там узагалі не потрібний. Окрім цього основа під плиткою мала бути дренуючою, а покладено бетонну, що також затримує  стікання води. Часті дощі тільки пришвидшать руйнування плитки, стверджує експерт.

Посеред алеї відразу помічаємо і незручності проїзду для мам із колясками та людей із обмеженими можливостями: через те, що посередині не передбачено пандус, східці потрібно об’їжджати по колу.

Однак у анотації до проекту «Капітальний ремонт із відновленням інженерно-транспортної інфраструктури та благоустрою парку “Перемоги” в м. Бровари» поряд із іншими благами, які буде створено для броварчан під час ремонту, зазначено: «проект дасть можливість для відпочинку та прийняттю участі в оздоровчому процесі людям із обмеженими можливостями». Власне останнє, що в європейських країнах є нормою: створення сприятливих умов для відпочинку та пересування людей із обмеженими можливостями, у Броварах є інновацією проекту. А ще інноваційне в проекті має бути «створення велоструктури, запровадження роздільного збору сміття, улаштування нового типу дорожнього покриття – фігурні елементи мощення».

Однак станом на 19 травня головну алею (як і паркові доріжки) не тільки не облаштовано урнами (судячи з  «інновацій» проекту, їх має бути кілька для розподільного збору сміття), а і лавками з бильцями. Відсутні на головній алеї і заплановані місця для зберігання велосипедів, немає елементів огорожі на сходах і пандусах. Не змонтовано і нову систему зовнішнього електроосвітлення. Ніде ми не побачили і нову систему водопроводу для поливу головної алеї.

Там, де вже освітлення змонтовано – навколо озера та на окремих доріжках, – це далеко не паркова опора, а вулична, вважає експерт. До всього, опори надто високі і впираються прямо в гілля дерев. А для лавок, що біля озера, не облаштовано «кишені».

Згідно з проектом, при прокладанні велодоріжки будівельники мали б демонтувати старий бортовий камінь, але на деяких ділянках він так і лишився.

Не демонтовані вздовж велодоріжки і старі опори освітлення.

Бортовий камінь на окремих ділянках  велодоріжок пощерблений

Як розповіла Галина Плотнікова, на недопрацювання підрядника неодноразово вказував і міський голова. Мовляв, мер не вдоволений термінами виконання робіт, а саме невчасним постачанням матеріалів, яке затягує роботи із прокладання тротуарної плитки, що, в свою чергу, затримує виконання інших робіт: розмітку клумб, встановлення ліхтарів, лавок і т.д.

6 травня.  Садовий центр «Далас»  та  КП «Бровари-Благоустрій»  розпочали  висаджувати  на клумбах кущі та квіти
Станом на 6.05
Станом на 10.05. Робітники в очікуванні плитки
Станом на 10.05

Робітники субпідрядних організацій, з якими нам вдалося поспілкуватися, також назвали причиною затримки робіт невчасне постачання плитки потрібних кольорів для «вишиванки». «Ми працювали і 9 Травня, і в суботи та неділі, але плитки не вистачає. Для того, щоб закінчити класти узор на центральній алеї, навіть довелося розбирати вже покладену по краях», – розповіли виконавці робіт. Також указали на ще одну причину затримки робіт: батьки дозволяють дітям плиткою гратися, тож вони і будують з неї будиночки, які потім доводиться розбирати. А це все час.

Діти із плитки будували будиночки

Окрім цього, скаржаться робітники, батьки викликали навіть поліцію, адже роботи з прокладання плитки відбуваються біля дитячого майданчика. А це – і пил, і постійна небезпека.

За словами Галини Плотнікової, міський голова також залишився невдоволеним і підготовчими роботами для прокладання плитки – облаштуванням так званих «корит» (про які вище говорив Олександр Короленко) та різними відтінками плитки.

На колі біля літака: тон білої плитки відрізняється

Окрім того, що забудовник не вклався в терміни робіт, так ще й наніс парку шкоди: під час демонтажу електроосвітлення  автомобіль  розлив на  нову плитку перед аркою мастило, а важка техніка зруйнувала асфальтне покриття на алеї, що ліворуч від фонтану.

Плями від мастила
Доріжка у парку

Однак, за словами Галини Плотнікової, підрядник обіцяв відновити алею за власний кошт. Тільки коли це станеться – не уточнив.

На капітальний ремонт парку вже витрачено 18 млн грн, та судячи з недоліків, назвати ремонт парку справді «капітальним» досить складно. До того ж одна з центральних споруд  – фонтан, так і залишилася у дуже занедбаному стані.

Як повідомила Галина Плотнікова, міськрада планує фонтан реконструювати. За приблизними підрахунками на його реконструкцію з бюджету міста піде щонайменше 12 млн грн.

А от на поточний ремонт вхідної групи парку «Перемога»  (з вул. Героїв Небесної Сотні)  з бюджету міста вже витрачено 185 242, 14 грн. За інформацією директора КП «Бровари-Благоустрій» Андрія Василенка,  ФОП «Васильков Павло Якович» ремонтні роботи завершив.

Коли ж остаточно завершиться начебто виконаний “капремонт” парку – достеменно невідомо. За інформацією Галини Плотнікової, зустріч із представниками Департаменту регіонального розвитку нічого не прояснила: замовник робіт чіткої відповіді так і не дав.

У наступному матеріалі читайте: яким виконавцям довірили 18 мільйонів для проведення “капремонту” центрального парку Броварів.

Фото – автора